ΔΡ ΝΙΚΗ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ: ΠΕΤΥΧΗΜΕΝΗ ΓΥΝΑΙΚΑ, ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΣ, LIFE COACH

Από τις σπάνιες φορές που μπορείς να αισθανθείς ότι ο άνθρωπος που έχεις απέναντί σου, σου μεταδίδει γενναιόδωρα τη ζεστή του αύρα και τη θετική του ενέργεια. 

Συνέντευξη στην Εύη Παπανικολάου

 

Ο υπέροχα όμορφος αυθορμητισμός της και το χιούμορ της είναι μερικά από τα στοιχεία που μπορείς να διακρίνεις και να θαυμάσεις αμέσως στη Γυναίκα, Ακαδημαϊκό, Life Coach και… άνθρωπο Νίκη Χριστοδούλου.

 

Δεν φεύγεις από το γραφείο της κλείνοντας την πόρτα. Ο λόγος; Αισθάνεσαι ότι θες να επιστρέψεις ξανά και ξανά για να μάθεις πολλά, πετυχαίνοντας ακόμα και το δικό σου “breakthrough”.

 

Γυναίκα, Aκαδημαϊκός, Life Coach. Ποιος ρόλος αποτελεί πρόκληση για εσάς και ποιος σας προσφέρει ανάμεικτα συναισθήματα;

Tα συναισθήματα μας είναι αποτέλεσμα του πώς αντιλαμβανόμαστε και ερμηνεύουμε τα πράγματα. Ανέκαθεν αντιλαμβανόμουν τη λέξη “πρόκληση” ως θετική έννοια και μέσα από αυτό το φακό βλέπω και τους ρόλους «γυναίκα», «ακαδημαϊκός» και «life coach» στους οποίους αναφέρεστε -σαν μία θετική πρόκληση. Η απόκτηση τίτλων και διακρίσεων στη ζωή είναι κάτι για το οποίο έχουμε «προγραμματιστεί» να κυνηγούμε. Είναι όντως όμορφο πράγμα να έχουμε όνειρα και στόχους, φτάνει όμως στην πορεία να μην γινόμαστε θύματα του στρες και μιας κοινωνίας που δίνει έμφαση μόνο σε ανθρώπους που εκτελούν «ρόλους».

 

Για μένα, η κοινωνική θέση και οι τίτλοι ή ρόλοι που αποκτούμε στη ζωή δεν είναι τίποτα περισσότερο από απλές “ταμπέλες”. Εκείνο που έχει σημασία είναι η αγάπη και το πάθος με το οποίο προσεγγίζουμε και χειριζόμαστε τους «ρόλους» αυτούς. Αν αγαπάς αυτό που κάνεις, τότε η αγάπη επισκιάζει την “ταμπέλα” ή το ρόλο. Το συναίσθημα (θετικό ή αρνητικό) προηγείται πάντα της συμπεριφοράς και κινητοποιεί το πώς θα ενεργήσουμε. Άλλωστε, ετυμολογικά, στην αγγλική λέξη emotion (συναίσθημα), το “e” συμβολίζει την ενέργεια και η λέξη “motion” σημαίνει “κίνηση”. Άρα το συναίσθημα δεν είναι τίποτα άλλα παρά ενέργεια σε κίνηση (emotion = energy in motion).

 

Προσωπικά, επιλέγω να θέτω σε λειτουργία την ενέργεια της αγάπης και γνήσιας φροντίδας μέσα στους διάφορους ρόλους τους οποίους επιτελώ. Τότε οι ρόλοι αυτοί παύουν να είναι απλοί ρόλοι και γίνονται τρόπος ζωής. Ως γυναίκα, ακαδημαϊκός και life coach δεν είχα ποτέ ανάμεικτα αισθήματα, διότι πάντα κυριαρχούσε το ένα και μοναδικό, πανίσχυρο συναίσθημα της γνήσιας αγάπης για το οποιοδήποτε έργο επιτελώ. 

Σας συναντάμε καθημερινά στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας όπου διδάσκετε. Θα θέλατε να μας συστήσετε τη Δρα Χριστοδούλου;

Παρόλο που δεν μ’ αρέσει να μιλώ για τον εαυτό μου, θα προσπαθήσω να σκιαγραφήσω αυτό που με ρωτάτε. Θεωρώ ότι η διδασκαλία είναι ένα λειτούργημα, το οποίο υπηρετώ με αγάπη τα τελευταία  τριάντα χρόνια. Η ειδικότητα μου στο χώρο της εκπαίδευσης είναι η “Διδασκαλία της Αγγλικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας”. Επίσης, τα τελευταία τρία χρόνια διδάσκω και στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα για τη “Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας”. Ομολογώ ότι, όταν βρίσκομαι στην αίθουσα διδασκαλίας, είμαι στο στοιχείο μου ή όπως λέμε στην αγγλική γλώσσα “Ι’m in the zone”. Ανέκαθεν θυμάμαι τον εαυτό μου να ξυπνά το πρωί με όρεξη και όμορφη διάθεση για διδασκαλία. Θέλοντας λοιπόν να συστήσω τον εαυτό μου, οι τρεις λέξεις που θα έλεγα ότι με χαρακτηρίζουν είναι το πάθος, η αγάπη και η φροντίδα που νιώθω προς τα άτομα (τους μαθητές) που έχω μπροστά μου. Για μένα, στο επίκεντρο όλων των σχέσεων (επαγγελματικών και προσωπικών) υπάρχει η ανθρώπινη σύνδεση, η οποία κτίζεται με βάση τον αμοιβαίο σεβασμό. 

 

Επίσης, ο ρόλος μου ως ακαδημαϊκός είναι πολυσχιδής. Εκτός από τη διδασκαλία έχω και άλλα καθήκοντα. Βρίσκομαι στο πλάι των φοιτητών μου, οι οποίοι είναι πάντοτε ευπρόσδεκτοι στο γραφείο μου για συμβουλή, καθοδήγηση και ψυχολογική στήριξη. Παράλληλα αφιερώνω χρόνο στο ερευνητικό μου έργο στον τομέα του αναστοχασμού (reflective practice), στη συγγραφή ακαδημαϊκών μελετών και συμμετέχω σε διάφορα ακαδημαϊκά συνέδρια στην Κύπρο αλλά και στο εξωτερικό.

 

Οι φοιτητές σας μιλούν με εκφράσεις θαυμασμού όταν αναφέρονται στο πρόσωπό σας. Η αμεσότητα, η ενθάρρυνση και ο αναστοχασμός είναι μερικά από τα στοιχεία που μεταδίδετε κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας σας. Πώς το πετυχαίνετε αυτό;

Θεωρώ ότι η αμεσότητα είναι χαρακτηριστικό της προσωπικότητας ενός ανθρώπου και δεν είναι κάτι που μπορείς να το διδαχθείς στο Πανεπιστήμιο. Μετά το μεταπτυχιακό μου στην Εκπαίδευση και τα Παιδαγωγικά, είχα την τιμή και το προνόμιο να διδάξω την αγγλική ως δεύτερη γλώσσα σ’ ένα σχολείο στην Αμερική. Θυμάμαι ότι λίγες ώρες πριν από την επίσημη πρόσληψη μου, παρουσίασα ένα demo lesson μπροστά από μία επιτροπή ακαδημαϊκών του σχολείου. Αμέσως μετά από την παρουσίαση, ο υπεύθυνος της επιτροπής και Πρόεδρος του Τμήματος των Αγγλικών μού είπε χαρακτηριστικά: “Υou are a natural teacher”. Σήμερα καταλαβαίνω ότι η φράση αυτή, που σημάδεψε (με την καλή έννοια) τη μετέπειτα πορεία μου στην εκπαίδευση και τη διδασκαλία, παρέπεμπε στην αμεσότητα που με διακατέχει ως προσωπικότητα. Πιστεύω ακράδαντα ότι όλοι οι άνθρωποι έρχονται με ένα σκοπό στη ζωή και εγώ ήμουν τυχερή που ανακάλυψα το σκοπό μου (τη διδασκαλία) από νεαρή ηλικία. Σήμερα, μπορώ να πω, ειλικρινά, ότι τριάντα χρόνια τώρα στο χώρο της εκπαίδευσης, συνεχίζω να διδάσκω με την ίδια αμεσότητα, ευθύτητα και αλήθεια νιώθοντας πάντα δέος και ευγνωμοσύνη για την ευκαιρία να κάνω αυτό που αγαπώ.

 

Παρόλο που η ενθάρρυνση είναι κάτι έμφυτο, πιστεύω ότι μπορεί να καλλιεργηθεί περαιτέρω όταν κάποιος έχει την ικανότητα για ενσυναίσθηση. Με άλλα λόγια, ενθαρρύνω πάντα τους μαθητές μου, γιατί μπορώ να βάζω τον εαυτό μου στη θέση τους. Ως φοιτήτρια στην Αμερική είχα να αντιμετωπίσω τις προκλήσεις και δυσκολίες που εξυπακούουν οι σπουδές σε μία ξένη γλώσσα -την αγγλική. Ως καθηγήτρια της αγγλικής, χρόνια μετά, ποτέ δεν ξεχνώ ότι υπήρξα κι εγώ στην ίδια θέση με τους μαθητές μου. Έτσι, δεν θα ήμουν η Νίκη αν δεν ενθάρρυνα τους άλλους.

Τέλος, ο αναστοχασμός είναι ο τομέας στον οποίο εστίασα το διδακτορικό και ερευνητικό μου έργο, αλλά αποτελεί και ένα πολύ σημαντικό “κεφάλαιο” στην προσωπική μου ζωή. Αυτό το λέω διότι πιστεύω ότι τίποτα δεν είναι τυχαίο. Μπορεί ακαδημαϊκά το βιβλίο μου με τίτλο “Reflective Development through the Care Model: Empowering Teachers of English as a Foreign Language” να αντικατοπτρίζει έξι χρόνια διαρκούς μελέτης και έρευνας στον τομέα της αναστοχαστικής Εκπαίδευσης Καθηγητών (Teacher Education). Όμως, ο αναστοχασμός έχει πάρα πολλές και χρήσιμες εφαρμογές και στην καθημερινή μας ζωή, διότι στο επίκεντρο του βρίσκονται πάντα οι ανθρώπινες σχέσεις. Ο άνθρωπος αναστοχάζεσαι συνέχεια, αρκεί να έχει ανοικτό μυαλό και ανοικτή καρδιά ενόσω το κάνει αυτό και ταπεινότητα έτσι ώστε να αναγνωρίζει και να θέλει να διαμορφώσει κάποιες πάγιες αντιλήψεις που δεν τον εξυπηρετούν. Ένα τέτοιο παράδειγμα αναστοχασμού στη διδασκαλία είναι η μέθοδος της «αναπλαισίωσης» (reframing). Δηλαδή βοηθώ και καθοδηγώ τους φοιτητές μου να βλέπουν ένα θέμα από διάφορες οπτικές γωνίες και να εστιάζουν την προσοχή τους στα θετικά των ανθρώπων και των διάφορων καταστάσεων, παρά στην έλλειψη και στην κριτική. Ένα άλλο παράδειγμα του αναστοχαστικού εκπαιδευτικού και ανθρώπου είναι η ανάληψη πλήρης ευθύνης για τις αποφάσεις και πράξεις του. Είμαστε 100% υπεύθυνοι για τις αποφάσεις και πράξεις μας, έστω κι αν έχουμε «διδαχθεί» ότι πάντα φταίνε οι άλλοι ή το σύστημα για τα δρώμενα. Εν ολίγοις, όπως λέει και ο John Dewey, ο πατέρας του αναστοχασμού, τα τρία προσόντα ενός αναστοχαστικού εκπαιδευτικού και ανθρώπου είναι το ανοικτό μυαλό, η ανοικτή καρδιά και η υπευθυνότητα. Μόνο όταν είμαι άμεση, ενθαρρυντική και αναστοχαστική νιώθω ότι είμαι ο εαυτός μου.

Διαβάζοντας το βιογραφικό σας, ομολογώ ότι εντυπωσιάστηκα από τις σπουδές και τη μέχρι τώρα ακαδημαϊκή σας πορεία. Ποιος/α και τι είναι αυτό που σας εμπνέει για να συνεχίζετε τόσο δυναμικά;

Στη ζωή κάθε ανθρώπου υπάρχουν οι “δάσκαλοι” -οι άνθρωποι από τους οποίους έχει να πάρει κάποια μαθήματα. Σημαντικό είναι να έχουμε τη συνειδητότητα (awareness) να τους αναγνωρίζουμε. Στη δική μου ζωή καθοριστικό ρόλο έπαιξε η γιαγιά μου, η οποία με ενέπνευσε με την πολυσχιδή προσωπικότητα της και συνεχίζει να με εμπνέει, παρόλο που έχει φύγει από τη ζωή. Η ίδια λοιπόν είχε γεννηθεί στο Κάιρο της Αιγύπτου και στη συνέχεια εγκαταστάθηκε στην Κύπρο. Περνούσα πολύ χρόνο με τη γιαγιά μου, η οποία με μεγάλωσε κατά κύριο λόγο, διότι οι γονείς μου ταξίδευαν συχνά λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων.

 

Η γιαγιά μου είχε όλα τα χαρακτηριστικά του αναστοχαστικού εκπαιδευτικού, δηλαδή ήταν ένας άνθρωπος με ανοικτή καρδιά, ανοικτό μυαλό και υπευθυνότητα. Σεβόταν τον άνθρωπο, όλες τις κουλτούρες και γλώσσες (η ίδια μιλούσε επτά) και είχε πάθος για τη μουσική και το χορό. Ήταν ένας καλλιεργημένος άνθρωπος και μία γενναιόδωρη ψυχή που πάντα ήθελε να βοηθά τους άλλους. Θυμάμαι ότι άλλοτε έπαιζε σκάκι μαζί μου και άλλοτε με εξέταζε στα μαθήματά μου. Ακόμη και σήμερα νιώθω ότι συνεχίζει να με καθοδηγεί και να βρίσκεται γύρω μου ως ο φύλακας άγγελος μου.

 

Σε ό,τι αφορά το “τι” με εμπνέει να συνεχίζω δυναμικά, θα έλεγα ότι είναι το πάθος, η αφοσίωση, η επιμονή και η πίστη μου στο έργο που επιτελώ. Η πίστη που έχει μέσα του ο άνθρωπος είναι θεϊκή ενέργεια (divine energy) και όταν ευθυγραμμίζεσαι με αυτή σου την ενέργεια, τότε όλα μπορούν να γίνουν.

 

Certified Life Coach, Certified Neuro-Linguistic (NLP) Coach & Certified NLP Practitioner. Οι τίτλοι αυτοί κοσμούν κυριολεκτικά το βιογραφικό σας. Θέλετε να μας μιλήσετε λιγάκι για αυτούς;

Το Life Coaching αφορά σε μία μοναδική σχέση μεταξύ ενός πολύ καλά καταρτισμένου Coach και του ανθρώπου που επιζητεί την καθοδήγηση (client). Ο Life Coach καθοδηγεί τον άνθρωπο αυτό να ξεπεράσει τις περιοριστικές του πεποιθήσεις και να κάνει το “breakthrough” του για να ξαναβρεί τον πραγματικό του εαυτό (που πάντα βρίσκεται μέσα μας) συνειδητοποιώντας ότι μπορεί να είναι, να κάνει και να έχει ό,τι θέλει στη ζωή του, φτάνει να το πιστέψει.

 

Η προσέγγιση μου ως Life Coach είναι ολιστική. Πιστεύω ότι ο άνθρωπος μπορεί να χρησιμοποιήσει τα resourceful states του, δηλαδή τις αξίες και τα θετικά του στοιχεία και συναισθήματα, αρκεί να μάθει να εστιάζεται σε αυτά. Για παράδειγμα, αν βρίσκεται κάποιος συνεχώς μέσα στην άρνηση και την γκρίνια δεν μπορεί να αισθάνεται ταυτόχρονα και ευγνωμοσύνη για όσα έχει στη ζωή του. Άλλωστε, αν ασχολείσαι με αρνητικά γεγονότα του παρελθόντος και δεν ζεις το παρόν, μένεις προσκολλημένος και παγιδευμένος στην ενέργεια του παρελθόντος. Έτσι, στόχος μου είναι να βοηθώ τον άνθρωπο που έχω μπροστά μου να χρησιμοποιεί τις δυνάμεις του και τα θετικά του στοιχεία για να προχωρήσει μπροστά.

 

Ο Νευρογλωσσικός Προγραμματισμός/Neuro-Linguistic Programming (NLP) διερευνά τη σχέση μεταξύ του πώς σκεφτόμαστε (νεύρο) και πώς επικοινωνούμε (γλώσσα) με τον εαυτό μας και τους άλλους. Όταν κατανοήσουμε τη σχέση αυτή, μπορούμε να αλλάξουμε τον παλιό τρόπο σκέψης και συμπεριφοράς. Αυτό έχει μεγάλο αντίκτυπο τόσο στην προσωπική όσο και στην επαγγελματική μας ζωή. Επίσης, ο Νευρογλωσσικός Προγραμματισμός είναι ένα σύνολο εργαλείων και τεχνικών που μας βοηθά να αντιμετωπίσουμε “μπλοκαρίσματα” που όλοι έχουμε δημιουργήσει ασυνείδητα στη ζωή μας και μας εμποδίζουν να είμαστε αυτοί που πραγματικά θα έπρεπε να είμαστε. Τέλος, ο Νευρογλωσσικός Προγραμματισμός έχει να κάνει με συγκεκριμένες τεχνικές που βοηθούν τους ανθρώπους να ξεπεράσουν τις φοβίες τους.

 

Εκτός από Life Coach και NLP Coach, είμαι και NLP Practitioner. Αυτό σημαίνει ότι έχω βιώσει η ίδια τα οφέλη του NLP Coaching και γι’ αυτό είμαι σε θέση να βοηθήσω άλλους. Η βασική προϋπόθεση για την επιτυχία ενός NLP Practitioner είναι η θετική του στάση απέναντι στη ζωή και η επιθυμία του να δημιουργήσει έναν καλύτερο κόσμο υιοθετώντας μία προσέγγιση γνήσιου ενδιαφέροντος για τον συνάνθρωπο του. Αυτά είναι τα χαρακτηριστικά που θα βρείτε σε οποιοδήποτε NLP Practitioner, οπουδήποτε στον κόσμο.

Θα θέλατε να μοιραστείτε μαζί μας ένα όμορφο περιστατικό από τη μέχρι τώρα πορεία σας ως Life Coach;

Ένα περιστατικό που θα μου μείνει αξέχαστο είναι η συνεδρία που είχα με ένα νεαρό πριν από δύο χρόνια. Από την πρώτη μας κιόλας συνεδρία ο νεαρός αυτός έκανε το λεγόμενο “breakthrough” και έφυγε με ένα τεράστιο χαμόγελο στο πρόσωπο του. Ο λόγος; Απλώς άφησε τον εαυτό του ελεύθερο να ευθυγραμμιστεί με το σκοπό της ζωής του. Δύο-τρεις ερωτήσεις ήταν αρκετές για να επιβεβαιώσει  αυτό που ανέκαθεν ήθελε να κάνει στη ζωή του. Φυσικά ο νεαρός αυτός συνέχισε τις συνεδρίες και μετά το αρχικό του “breakthrough”, έτσι ώστε να εστιαστεί προς τους στόχους του. Μπορείτε να φανταστείτε τη χαρά μου όταν ένας άνθρωπος κατορθώσει να κάνει “breakthrough” από την πρώτη κιόλας συνεδρία.

 

Ποια είναι τα όνειρά σας σε προσωπικό και ακαδημαϊκό επίπεδο;

Ξεχωρίζω τη δουλειά μου ως Life Coach και NLP Coach από το ακαδημαϊκό μου κομμάτι, αν και αγαπώ εξίσου και τους δύο αυτούς τομείς. Σε προσωπικό επίπεδο το όραμα μου είναι να συνεχίσω πιο εντατικά τις κατ’ ιδίαν συνεδρίες μου, αλλά και τα workshops και σεμινάρια μου στο χώρο του Life Coaching και NLP Coaching.

 

Πρόσφατα δημιούργησα και το δικό μου website, www.drnikichristodoulou.com. Εκεί μπορεί κάποιος να πληροφορηθεί για τη δουλειά μου στο Life Coaching/NLP Coaching, αλλά και στο Healing και στο Meditation, διότι θεωρώ ότι και αυτά είναι μέρος της “αποστολής” μου σε αυτή τη ζωή.

 

Επίσης, τα τελευταία τέσσερα χρόνια συμμετέχω στο Mind, Body and Spirit (MBS) Conference που γίνεται στη Λευκωσία και Λεμεσό εδώ και δεκαεπτά χρόνια. Σκοπεύω να συνεχίσω να παρουσιάζω τη δουλειά μου στο MBS Conference, διότι όλο και περισσότερος κόσμος ενδιαφέρεται για τέτοια θέματα τόσο στην Κύπρο όσο και στο εξωτερικό. 

 

Σε ακαδημαϊκό επίπεδο, αφιερώνομαι στη διδασκαλία μου στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας και ετοιμάζομαι να ξεκινήσω τη συγγραφή του δεύτερου βιβλίου μου. Παράλληλα, συνεχίζω το ερευνητικό μου έργο γύρω από τον αναστοχασμό και λαμβάνω μέρος σε διάφορα διεθνή συνέδρια και σεμινάρια εκπαιδευτικής φύσεως. Πρόσφατα το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου με κάλεσε για να κάνω μία παρουσίαση με θέμα τον αναστοχασμό. Θα με ενδιάφερε να συνεχίσω τη συνεργασία αυτή  και να προσφέρω in service training sessions στους καθηγητές της αγγλικής γλώσσας στην Κύπρο.

 

Ποιες είναι οι ανησυχίες σας ως μητέρα και ποιες συμβουλές δίνετε καθημερινά στα παιδιά σας;

Η λέξη “ανησυχία” υπονοεί την έλλειψη ησυχίας, άρα την ύπαρξη στρες. Ως μητέρα, φυσικό θα ήταν να έχω ανησυχίες για τα παιδιά μου, όπως κάθε γονιός, και παλαιότερα ομολογώ ότι ήμουν πιο ανήσυχη. Όμως, η λέξη “ανησυχίες” δεν με εκφράζει πλέον χάριν των γνώσεων που έχω αποκτήσει μέσω του αναστοχασμού και του διαλογισμού. Πιστεύω ότι οι δύο γιοι μου είναι οι καλύτεροί μου δάσκαλοι, και όλα αυτά τα χρόνια με διδάσκουν με τη συμπεριφορά και προσωπικότητα τους να έχω  ηρεμία. Έμαθα να τους παρακολουθώ με στωικότητα και να επεξεργάζομαι διάφορες καταστάσεις με περισσότερη ηρεμία εξαιτίας αυτών. Θαυμάζω τα παιδιά μου και αισθάνομαι ευγνωμοσύνη που ο Θεός μού χάρισε το υπέροχο προνόμιο να γίνω μητέρα. Πάντα έβλεπα τον εαυτό μου ως ένα “κανάλι” μέσω του οποίου ήρθαν στον κόσμο αυτές οι δύο ψυχές, οι οποίες δεν μου ανήκουν. Με όσα πνευματικά και ψυχικά μέσα διέθετα καθοδήγησα τα παιδιά μου να νιώθουν ευγνωμοσύνη για όλα όσα έχουν, να εστιάζονται στην αναπνοή τους, να ακολουθούν αυτά που τους λέει η καρδιά τους, να έχουν πίστη και πάνω απ’ όλα να είναι αληθινοί με τον εαυτό τους. Πάντα εμπιστεύομαι τα παιδιά μου και αυτά εμπιστεύονται εμένα. Το γεγονός ότι φέρω την “ταμπέλα” της μητέρας, δεν είναι κάτι που με εξουσιοδοτεί να επεμβαίνω στη ζωή τους. Επίσης, καλλιέργησα την αίσθηση της ευθύνης, δηλαδή το να αναλαμβάνουν πλήρη ευθύνη για το ποιοι είναι και τι πράττουν. Είμαι σίγουρη πως, όταν μία μέρα δεν θα είμαι εν ζωή, οι ίδιοι θα είναι σε θέση να φροντίσουν υπεύθυνα τον εαυτό τους.

 

Αν γυρνούσατε το χρόνο πίσω, τι είναι αυτό που θα θέλατε να ζήσετε ξανά και ξανά;

Δεν θα ήθελα να γυρίσω πίσω το χρόνο, διότι μέσα στην έννοια του παρόντος συνυπάρχει το παρελθόν και το μέλλον.  Το “τώρα” είναι ένα θαυμάσιο δώρο, επειδή μόνο αυτό έχουμε και μέσα στο παρόν μπορούμε να κάνουμε τις επιλογές μας. Αν όμως είχα τη δύναμη να γυρίσω το χρόνο πίσω, θα ήθελα να ζήσω ξανά στο ήρεμο και ειρηνικό περιβάλλον μίας Κύπρου ελεύθερης, όπως ήταν τα πράγματα πριν από το πραξικόπημα και την τουρκική εισβολή. Πρόλαβα να βιώσω λίγα, όμορφα και ξέγνοιαστα παιδικά χρόνια σε μία Κύπρο που ήταν τότε ελεύθερη και λυπάμαι που η σημερινή νεολαία δεν έχει τη δυνατότητα να βιώσει εκείνη την αθώα εποχή.

 

Τι σας συγκινεί περισσότερο (σε προσωπικό/επαγγελματικό/κοινωνικό επίπεδο);

Με συγκινούν οι ανθρώπινες σχέσεις, οι οποίες θεωρώ ότι είναι ο πυρήνας όλων των διασυνδέσεων, σε προσωπικό, επαγγελματικό και κοινωνικό επίπεδο. Επίσης, με συγκινεί το συναίσθημα της ευγνωμοσύνης που θα έπρεπε να μας κατακλύζει σε όλες τις (και όχι μερικές) εκφάνσεις της ζωής μας,  το αυθόρμητο χαμόγελο από ένα συνάνθρωπο μου, καθώς και η καλοσύνη και η ευγένεια στους τρόπους (που είναι σπάνιο φαινόμενο στις μέρες μας).

 

Ποιο είναι το motto σας;

Το motto μου δεν είναι ένα, αλλά δύο: Το πρώτο είναι: “Always forward, never back” και το δεύτερο είναι: “Mind your own vibration” (δηλαδή σημαντικό είναι να μας νοιάζει η δική μας “δόνηση” -οι δικές μας σκέψεις και συναισθήματα και όχι αυτές των άλλων που μας περιτριγυρίζουν).

 

Emails: dr.niki.christodoulou@gmail.com

christodoulou.n@unic.ac.cy

Website: www.drnikichristodoulou.com